الجمعة 20 سبتمبر 2024
تم تسجيل طلبك بنجاح

كُنت في مُنتهى السَعادة لما عرفت ان العريس اللي متقدملي دُكتور وصاحب مُستشفى كبيرة في طنطا، ماكنش في مشكلة بالنسبة لي ان اتجوز في محافظة تانية بعيد عن اهلي طالما العريس يستاهل وغني وابن ناس.

انت في الصفحة 1 من 3 صفحات

موقع أيام نيوز

عريسي دكتور كامله 👇👇👇

الحلقه الاولي والتانيه والثالثه الأخيره

كُنت في مُنتهى السَعادة لما عرفت ان العريس اللي متقدملي دُكتور وصاحب مُستشفى كبيرة في طنطا، ماكنش في مشكلة بالنسبة لي ان اتجوز في محافظة تانية بعيد عن اهلي طالما العريس يستاهل وغني وابن ناس.

اول مرة اتقابلنا فيها اتشدتله جامد مش عارفة ايه السبب هل عشان شكله وسيم وطيب ولا عشان لمحة الحزن اللي في عينيه اللي مش عارفة سببها ايه. هو كمان اتشدلي جامد ومانزلش عينه من عليا وكان باين اوي انه معجب بيا بدليل انه قال ل بابا انا مش هكلفك اي حاجة في الجواز لا عفش ولا جهاز ولا اي حاجة، انا مش عاوزها غير بشنطة هدومها بس اهم حاجة ان احنا نتمم الخطوبة والجواز بسرعة.

مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.

وفعلا بابا وافق واتخطبنا واتجوزنا خلال شهرين لان شقته كانت جاهزة من كل حاجة وكان جايب كل العفش جديد و على احدث طراز من برة مصر.

وصلنا شقتنا قرب الفجر بعد ما الفرح خلص وطبعا نمنا على طول من كتر التعب و قومنا تاني يوم من بدري عشان مسافرين اسبانيا، قضينا فيها عشرة ايام كان فيهم في قمة الكرم والذوق معايا، مجرد ما يحس ان نفسي في حاجة يجبهالي من قبل ماطلبها كنت حاسة انه عاوز يسعدني بأي طريقة واهم حاجة انه كان مراعي اني لسة مکسوفة منه عشان اتجوزنا بسرعة فمفكرش يقربلي غير لما نتعود على بعض اكتر.

أسعار السيارات في الآونة الأخيرة شهدت تقلبات ملحوظة، حيث تأثرت بارتفاع وانخفاض الدولار، مما انعكس على تكلفة علامات تجارية مثل تويوتا، هيونداي، ومرسيدس. و BMW هذا الارتباط بين سعر الصرف وسوق السيارات يحدد قدرة المستهلكين على اقتناء المركبات.

وصلنا مصر وفاتت الأيام وبدات استغرب او اقلق من بُعده عني معقولة الحُب دة كله ومش بيفكر يقربلي حاولت المح له بطريقة غير مباشرة وتقريبا هو فهم عشان لقيته جاي يقولي:

- ايه رايك يا حبيبتي لو شربنا مع بعض عشان ڼضيع الكسوف والقلق اللي بينا

= بس انا عمري ماشربت وبصراحة خاېفة

- لا لا ماتخافيش جربي و هتنبسطي جدا مش هتندمي،،

وصدقيني هتبقى احلى ليلة لينا مع بعض

= خلاص هجرب اشرب عشان خاطرك لكن كاس واحد بس مش هشرب اكتر من كدة.

تتأثر أسعار السيارات من شركات مثل مرسيدس بتقلبات أسعار الذهب وسعر صرف الدولار، مما يؤدي إلى زيادة تكاليف الإنتاج والاستيراد.

بدات اشرب وحسيت دماغي بتلف وبعدين😯

الحلقه الثانيه

=كفاية يا حبيبي مش قادرة

-معلش كاس واحد كمان وخلاص

= طب وانت مش بتشرب معايا ليه

-انا هشرب اهو بس اشربي انتي الکاس دة كمان

=مش قادرة انا بدات ادوخ الحقڼي هيغمى عليا

ماحستش بنفسي غير تاني يوم وانا نايمة على السرير وهو قاعد جنبي مستنيني افوق واول ما فتحت عيني مسك ايدي و قالي:

انت في الصفحة 1 من 3 صفحات